Samsung RSJ1KEPS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RSJ1KEPS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

FrankG67 05-01-2014

prima koelkast nu 2 jaar in bezit werkt nog steeds goed
+ fijne indeling
+ minibar
+ ijsklontjes/crusher
+ waterdispencer
+ fijne lades

- is niet omschreven terug te vinden bij aankoop over waterfilter/vervangen.
- waterfilters moet tijdig vervangen deze zijn nogal prijzig
- vertoont wat geluid van in en uitschakelen koeling,is hoorbaar niet heel storend.
- display probleem bij uitschakelen van stroom,is wel op te lossen mijn toestel heb ik tegelijkertijd de knop "Power Freeze" (kant van ijskast) + knop "TEMP" (kant koelkast) ingedruken +- 8 sec tot de display weer opkomt.

Martin Evers 30-01-2010

---------- update review, 30-01-2010 ----------
Ik kom even terug op mijn onderstaand verhaal.

Een paar maal telefonisch kontakt gehad met het Servicecentre van de winkelket waar ik de Samsung had gekocht.
Toen men daar het rapport van Samsung binnenhad, kreeg ik de vraag of ik hetzelfde model wilde. De RSJ1KEPS was bij Samsung vervangen door de RSJ1ZEPS (identiek model). Alleen zat dit laatste model niet meer in hun assortiment en moest bij Samsung apart besteld worden. Kon wel 2 tot 3 weken gaan duren. Of wij zouden voor ander model of merk willen gaan, welke bij hun voorradig was. We zaten inmiddels 2 weken zonder koel/vriescombi en we wilden niet langer meer wachten.

Op naar het plaatselijk filiaal en daar uiteindelijk gekozen voor een Side By Side van Whirlpool. Mede omdat we eigenlijk geen vertrouwen meer hadden in de duurzaamheid van de Samsung en omdat Whirlpool van huis uit puur een witgoedfabrikant is.

Twee dagen later hadden we de Whirlpool in huis zonder enige bijbetaling van de "Low Pricing en High Service"-keten.

---------- 1e review, 21-01-2010 ----------
Deze koel/vriescombinatie is bij ons geleverd op 1-7-2009.
Wat me toen opviel was dat hij toch wel veel geluid produceerde. Bij naavraag bij de winkelier kreeg ik daar te horen dat dit voor een Amerikaanse koelkast normaal was. Deze apparaten maken meer lawaai dan een normale koelkast of vriezer. Deze Samsung was onze eerste Side By Side, dus nam ik dat ook zo aan. Omdat hij bij ons in de open keuken staat was zijn geluid toch wel storend, maar ja je went er na een tijdje aan.

Afgelopen weken nam het geluid wat hij produceerde steeds meer toe. Op 12 januari namen we drinken uit de koelkast en dit bleek niet koud te zijn. Ook de producten in het vriesgedeelte waren niet volledig bevroren. De volgende ochtend meteen contact opgenomen met de leverancier en deze zou de klacht doorspelen naar Samsung. Vrijdag ochtend nog niks gehoord en rechtstreeks met Samsung gebeld. Mijn klacht was daar bekend en binnen 3 werkdagen zou er een monteur langskomen. S'Maandags nog een keer gebeld en na aandringen van mijn kant zou er eindelijk woensdag de 20e januari een monteur komen.

De monteur is inmiddels geweest en wat blijkt, het apparaat is niet meer te maken. En lekkage in het koelsysteem. Dus te duur en te ingewikkeld om te repareren.
Het apparaat is dus na een HALF JAAR afgeschreven!!!!!!!!

Dit is heel erg balen, want verder waren we ook qua indeling en gebruiksgemak van het apparaat erg tevreden.
We gaan er van uit dat het een exemplarische fout betreft, want onze voorkeur gaat toch uit naar hetzelfde model.

ronaldmanon 16-03-2009
Geschreven voor: Samsung RSJ1KEPS

Koelkast nu 2 dagen in huis en we zijn heel erg tevreden. We dachten eerst dat de ijsmachine het niet deed maar nu gaat hij als de brandweer.
Ook de chrunch doet het goed.De coolselect zone werkt ook goed je kan er in vriezen maar ook b.v. vlees in ondooien. al met al een geweldig apparaat dus.Overigens hoor je de koelkast alleen als hij aan het vriezen is om ijs temaken of als hij de temperatuur aan het regelen is.